Vaidybos svarba - vaikams

“Nesakome, jog visi vaikai turi tapti profesionaliais aktoriais ir sieti savo gyvenimą su menine veikla. Tačiau, suteikiant bazinį išsilavinimą pasitelkiant menines priemones, padedama vaikui realizuotis visuomeninėje erdvėje, mokykloje ir pačioje šeimoje. Pritariant Violet Oaklander nuomonei, jog „Kūrybinės vaizduotės metu vaikai raginami patirti aplink esantį pasaulį taip pat kaip ir save pačius. Kad galėtų interpretuoti aplink esantį pasaulį ir perduoti mintis, veiksmus, jausmus ir išraiškas, jie turi pažadinti pačių sukauptus resursus: regėjimą, garsą, skonį, lietimą, kvapą, veido išraiškas, kūno judesius, fantazijas, vaizduotę, intelektą“ , tik patvirtiname, jog visa tai, neretai vaidybos pamokose yra tik teorija, o praktikoje naudojama netinkamai. Visų pirma vaiko vaidyba turėtų prasidėti nuo nevaidinimo, o laisvos būsenos atradimo. Kitaip tariant jis turėtų būti mokomas būti pačiu savimi tam, kad visa, ką jaučia, įsivaizduoja, ar imituoja galėtų, perteikti vaidybinių žaidimų metu, o, suprasdamas savo pojūčių teigiamas ir neigiamas savybes, su mokytojo pagalba pradėtų analizuoti kuriamo personažo gyvenimą, to pasekoje savo gyvenimą ir galų gale jį supančių žmonių gyvenimus.

Vaikų gydytoja Violet Oaklander sako, jog „kūrybinės vaidybos metu vaikai turi galimybę sustiprinti savęs suvokimą. Jie gali geriau pažinti save – kūną, vaizduotę, pojūčius. Vaidyba tampa natūralia priemone, padedančia atrasti ir išreikšti prarastas ar paslėptas asmenybės dalis, kartu stiprinamas pasitikėjimas savimi ir atskleidžiama individualybė“.”

Magistr. d. Indrė Pivoraitė

Kviečiame! Teatro studija vaidybos pamokos vaikams ir jaunimui Vilniuje INSITI Artsitų Namuose!